Haber

Ekonomik tatil isteyenler karavana yöneldi

Türkiye otomobil pazarının lider online pazar yeri otosim.com’un son araştırması, daha ekonomik olması nedeniyle tatil konaklamalarında karavanlara yönelme eğiliminin arttığını ortaya koydu. Araştırmada ‘Karavan tatili düşünmenin temel nedeni’ sorusuna ilk etapta verilen cevap; ‘Oteller pahalı’ seçeneğiydi.

Karavan tatili tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de son dönemde en çok tercih edilen seçenekler arasına girmiştir. Yaz tatillerinde oteller tercih edilse de pandemi döneminde daha sakin ve daha az kalabalık bir alternatif arayışı o dönemde karavanlara olan talebi artırdı. Günümüzde tatil bölgelerinde otel fiyatları ve kiralama fiyatlarındaki artış; tatilciler için karavan seçeneğini yeniden zirveye taşıdı. Türkiye otomobil pazarının lider online pazar yeri Arabaim.com tarafından 2446 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, daha ekonomik olması nedeniyle tatil konaklamalarında karavanları tercih etme eğiliminin arttığını gösterdi.

 

Karavan reklamları yükselişte

Araştırmaya göre; Automobileim.com’daki karavan reklamlarının toplam reklamlara oranı, Ocak 2022’den Temmuz 2023’e kadar olan 1,5 yıllık süreçte kesintili de olsa artış trendinde. 2023 Ocak ayında karavan reklamlarının toplam reklamlara oranı yüzde 0,18 iken, 2023 Temmuz’unda bu oran yüzde 0,37 oldu. my car.com araştırmasında ,  ‘Karavan tatili düşünülmesinin ana nedeni’sorusuna yüzde 36 ile ‘oteller pahalı’ ilk sırada yer alırken, ikinci sırada yüzde 34 ile ‘doğayla iç içe olmak’ ve yüzde 29 ile özgürlük hissi üçüncü sırada yer aldı.

 

En çok arzu edilen destinasyon ise Ege kıyılarıdır.

Karavan tatilini ilkbaharda yapmayı tercih edenlerin oranı yüzde 19 iken, yazın yüzde 61,1, sonbaharda yüzde 17, kışın ise yüzde 3 olarak yanıt verdi. ‘ Karavan konforu için olmazsa olmazınız nedir?’ sorusuna katılımcıların yüzde 44,1’i duş, tuvalet ve yatak gibi temel ihtiyaçlarını belirtirken, mutfak isteyenlerin oranı yüzde 19,2, yüksek tavanlı karavan isteyenlerin oranı yüzde 13,8 ve izolasyon isteyenlerin oranı yüzde 12,1 oldu. “ Karavanla en çok hangi destinasyona gitmek istersin?’ sorusuna yanıt verenlerin yarısından fazlası (yüzde 53) Ege kıyılarını tercih etti. Akdeniz yüzdesi  Karadeniz yüzde 23 ile ikinci, yüzde 15 ile üçüncü sırada yer aldı.

 

 

Boş alan nedeniyle tercih edilir

my car.com’un araştırmasında, ‘ Karavan tatiliniz için hangisini tercih edersiniz?sorusuna yüzde 63 oranında ücretsiz alan, yüzde 37 oranında ücretli karavan parkı yanıtı geldi. .katılımcılar arasında Karavan tatili için almayı düşünenlerin oranı  Kiralamayı düşünenlerin oranı yüzde 56 iken, yüzde 45’te kaldı.

 

Tüketici karavan satın alma eğiliminde

Bu yaz konaklama seçiminde araştırma sonuçlarının ön plana çıkmaya başladığını belirten Arabam.com CEO’su Arda Ayvaz, “Araştırmamıza verilen ilan sayılarına ve verilen yanıtlara baktığımızda; Tatilciler otel ve konut kiralama fiyatlarının artması nedeniyle karavan almaya yöneldi. Her alanda olduğu gibi burada da ekonomi belirleyici olmuştur. Araştırmamızda ‘Karavan konforu için olmazsa olmaz nedir?’ sorusu katılımcıların yüzde 44,1’i tarafından sorulmuş; ‘Duş, tuvalet ve yatak gibi temel ihtiyaçlar’ sorusuna verilecek cevap, karavanın sunduğu avantajları göstermesi açısından değerlidir. Doğayla iç içe, özgürlüğün tadını çıkararak ekonomik bir tatil geçirmek isteyenlerin karavan ilanlarını incelemesinde fayda var.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu